NIKOLAY MOROZOV - VYACHESLAV ILYIN
(In Service)
Russian Maritime Register of Shipping - List of Survey Status

NEW

Happy sailing, “Vyacheslav Ilyin”!
The 20 th of February 2006 shall go down in the history of Azov Shipyard as a victory of the whole working collective, the considerable contribution to the expansion of its own fleet. That day m/v Vyacheslav Ilyin was solemnly put into operation. It looked like being launched from yards slipways only just. Nikolay Morozov (previous name of the vessel) had been staying at Nikolaev Shiprepair Yard for a long time, and in compliance with technical exploitation commission of Azov Shipping Company it had to be written off for scrap metal. But due to efforts of the former director of the yard, the vessel was won over and tugged to Azov Shiprepair Yard. Repair to the vessel started in 2004, but most intensively it has been executing for the last half a year. Every day there worked about 150 persons; specialists of all main departments were drawn into the work. There were renewed about 250 tons of hull steel structures, main engine was renewed for 70%, auxiliary engines were repaired. Other repair works were performed as well: centering of tail-shaft, renewal of ship systems, installation of winches, etc. So, on completion of major overhaul and renovation, the vessel has obtained documents of Classification Society and is ready for operation. And now, due to well coordinated work of repair workers, representatives of Ukrainian Industry- Transportation Company, the vessel looks really handsome.

Information from:
AZOV Shipyard Website

 

Bon vent “Vyacheslav Ilyin”!
Le 20 février 2006 restera comme une date historique pour les chantiers naval "Azov Shipyard", une victoire considérable dans l'expansion de leur propre flotte. Ce jour, le m/v Vyacheslav Ilyin a été solennellement lancé. On aurait dit que le navire venait juste d'être mis à l’eau pour la première fois. Le Nikolay Morozov (ancien nom du navire) était longtemps resté dans les chantiers de réparation "Nikolaev Shiprepair", et conformément à la commission technique d'exploitation d'Azov Shipping Company il devait être démoli. Mais grâce aux efforts de l'ancien directeur des chantiers, le navire a été sauvé et remorqué jusqu'au chantier de "Azov Shipyard". Les réparations ont commencé en 2004 mais les plus intensives ont été réalisées ces six derniers mois. Chaque jour, 150 personnes travaillaient à bord, des spécialistes de chaque département. Environ 205 tonnes de la structure de la coque ont été rénovées, la machine a été rénovée à 70%, le moteur auxiliaire a été réparé. D'autres travaux de réparation ont été également effectués : centrage de l'arbre d'hélice, renouvellement de divers systèmes, installation de treuils, etc... Ainsi, à l'issue des révisions et des rénovations, le navire a obtenu les documents de la société de classification et est à nouveau prêt pour entrer en opération. Et maintenant, grâce à la parfaite coordination et au travail des ouvriers "d'Industry- Transportation Company ukrainienne", le navire est vraiment superbe.

Informations de:
AZOV Shipyard Website

Built in 03/1973
IMO 7337725


21/06/2005 ....?


Flag : Ukraine

Length (OA) : 136.81 - Beam : 17.84 - DWT : 7700
Speed : 16.50
Gears : Derrick : 2x40T/2x20T

Call Sign: UZHD
Registered owner: UKRAINE GOVT Address: Kiev UKRAINE
Ship manager: SRZ CO LTD Address: 2, Prospekt Admirala Lunina, Mariupol UKRAINE
http://www.asrz.com.ua
and
CFD
DONBASS Address: 89, ul. Admirala Lunina, Mariupol UKRAINE
http://www.cfd.com.ua/en/

(In service)